dijous, 24 d’octubre del 2019

Octubre 2019 Sant Pau de Segúries (Sortida núm. 108)

Resenya del recorregut previst:

Vía Romana del Capsacosta
La propera excursió caminarem durant una estona per la Calçada Romana del Capsacosta, antiga via romana que es creu que era una branca secundària de la Via Augusta. En els anys 90, la Calçada Romana del Capsacosta, també anomenada Via Ànnia, va tenir una àmplia restauració i per aquest motiu està molt ben conservada i és poden apreciar perfectament l'enllosat, els pilons guarda rodes, els punts de gir o les clavegueres transversals .
Començarem a caminar en la vella Església de Sant Pau de Segúries, per agafar el camí que indica a la Font del Arç, després de passar per l'Hostal de Dalt arribarem a l'inici de la via romana i després de passar per la Font de L ' Arç, arribarem a la Collada del Capsacosta, per seguir camí al Pla de les Barraques i al Coll Salarça.
La nostra ruta continua cap al Puig Sacreu on podrem observar unes boniques vistes de Sant Pau; després passarem pel Mirador d'En Guerí per veure les valls de Sant Pons i de la Marina.
Prendrem a continuació el GR-1 per a dirigir-nos a la Font de la Puda i després d'anar tornarem al GR-1 pel mateix camí i des d'aquí, després de passar dues portes metàlicas, arribarem a Sant Pau de Segúries, final de la nostra excursió .
Hi ha un parell o tres de pujades molt curtes una mica costarudes i una baixada una mica pendent però totes còmodes de fer.
Distància: 10 km Desnivell: 280 m Dificultat: moderada Temps: 4 1/2 h

Molt agradable passejada pels voltants de Sant Pau de Segúries, el temps -a diferencia del dia anterior- va ser magnífic (bon treball de la "Tieta" que diría en Jordi) i el sol ens va acompanyar tot el día amb un cel blau intens. Ja ho veureu e les fotos.

Com sempre per veure la documentació gràfica de la jornada cliqueu aquí sota.